Quantis Electronics QE317 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quantis Electronics QE317 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Klein maar fijn. 08-09-2022

Klein maar fijn!

Geschreven voor: Quantis Electronics QE317

Heb er twee gekocht. Een voor op zolder voor als ik met m'n modelbouw bezig ben, de andere in de woonkamer waar ik niet de TV als geluidsbron wil gebruiken maar mijn geluidsinstallatie.
Doen het beide prima. Display is een beetje klein, dat wel, maar vind dat geen probleem.
Het aantal zenders is overeenkomstig de hoeveelheid vlgs. je abonnement. Geluidskwaliteit is heel goed, vooral in de woonkamer ook vanwege de kwaliteit van mijn installatie. Heb ze nu ruim een jaar in gebruik. Geen enkel probleem mee tot nu toe. Was een leuke aanbieding van ZIGGO. Heel tevreden.

Pluspunten

• Klein en dus makkelijk te plaatsen
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Display aan de kleine kant

Mark 16-07-2022

Ik zou het niet meer kopen

Geschreven voor: Quantis Electronics QE317

Waardeloos product. Na 4 maanden al stuk, moet antenne kabel eruit halen en er weer indoen anders krijg ik geen geluid.
Dit product bij Ziggo gekocht, maar deze levert niet meer vanwege vele klachten. De betaling wordt gewoon teruggegeven. Monteur van Ziggo vertelde ook dat er veel klachten waren.

Minpunten

• binnen 4 maanden stuk
  • Te duur

j*************@q********** 17-10-2021

het gaat mij allen voor ontvangst van classic FM

Makkelijke installatie ,
Heb losse cassetterec-tuner- versterker-CD-platenspeler.
Bij het eerste deuntje zeer vervormt geluid,wat bleek ik had mijn versterker het volume rond 20 %
en regelde het volume verder met de QE317 .
Oplossing: Versterker volume op 80% en de rest via QE318 prima geluid!
NADEEL: als ik nu de cd wil gebruiken dan moet je wel in de gaten hebben dat je het volume van de versterker eerst zachter moet zetten om je oren te sparen.
Ben ik de enige ? Had dit niet verwacht.
OPLOSSING?

Neverbrake 08-09-2022

Denk dat je een verkeerde ingang op je versterker gebruikt(e). Ik gebruik de AUX aansluiting, heb de QUANTIS op vol volume staan en de volumestand van de versterker hoef ik t.o.v andere apparaten niet te veranderen. Denk dat je de ingang die je gebruikt(e) overstuurd hebt.

Eugen 28-02-2021

Klein, duidelijk leesbaar scherm

Geschreven voor: Quantis Electronics QE317

Gekozen omdat Ziggo voornemens is de analoge FM distributie te staken. Heb een goede HiFi installatie en wil deze niet wijzigen. Keuze tussen DAB+ of DVB-C. DAB+ ontvangst is bij mij zwak. Quantis QE-317 is klein en heeft een duidelijk display. Installatie is simpel en in 5 minuten klaar. Werkt keurig en het geluid is prima. De belangrijkste radiostations staan onder de 8 voorkeurknoppen. Omschakeling van station naar station is wat traag, maar dat ligt aan de aard van het beestje. Feitelijk is het een digitale DVB-C ontvanger die alle 1_0_2_**** referenties uitleest zonder CAID..

Pluspunten

• Klein
  • Duidelijk display
  • Externe voeding
  • Wordt NIET warm/heet
  • Simpele installatie

Minpunten

• Beetje sloom omschakelen
  • Menu onhandig door het (te) kleine display

Cor 17-05-2020

Maakt beloftes niet geheel waar

Geschreven voor: Quantis Electronics QE317

Ziggo stopt met het analoge radiosignaal, dus de Quantis leek een goed alternatief. Toch valt hij in de praktijk tegen. Het aantal zenders is heel beperkt, met een beetje geluk heb je 26 zenders. De meegeleverde netvoeding geeft een enorm storende brom op de aux-uitgangen. Verder bevriest de Quantis als Ziggo zit te schuiven met de kanalen. Een nieuwe scan en opslaan is dan de remedie. Er kunnen 8 zenders worden opgeslagen. Mijn advies is om voor een echte internetradio te gaan.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Weinig zenders
  • Brom op uitgang
  • Te duur voor het geld
  • TV wordt doorgelusd via quantis
Neverbrake 08-09-2022

Hallo Cor, ik tel 62 zenders, dat is een andere volgorde van de 2 en de 6. Merkwaardig. De brom van de voeding zal toch echt bij jezelf zitten. Ik heb er twee in gebruik en geen brom. De ene staat n.b. aangesloten op een uitgebreide audio installatie met een actieve subwoofer. Geen brom te horen. Wat bedoel je met TV wordt doorgelust via Quantis? Als je bedoelt dat je de Quantis op je TV hebt aangesloten en dat je er via je TV naar luistert dan had je die Quantis niet hoeven te kopen. De radioenders "zitten" n.ll. ook op je TV. Wazig verhaal.